Sunday, December 20, 2009

Ngomel bodoh je..

Sekarang ni dah cuti sekolah, budak2 cuti 3 minggu...apa nak buat ek?..
Kadang2..bila budak2 ada kat umah,bosan gak..sb asyik nak makan je keje dorang..kalau tak de kat umah tu rasa bosan lak...cuma yang bagus nyer tak yah jadik driver antar diaorang gi sekolah ngan ambik dari sekolah..ekeke

Ni dah 3 ari cuti sekolah, memang keje aku kat dapur je lah. Hari2 diaorang dah plan nak makan apa..rasanya cuti ni memang tak kemana pun. ari tu pun baru je balik dari Jordan, penat pun masih terasa lagi... Beli product Dead sea pun masih tak pakai2 lagi..hehe.....Baik ler aku dok kat bath tub tu melulurkan badan aku ngan product dead sea tu dulu kan...3 minggu lulur badan, sure lepas tu badanku mulus...hahahaha......Lagipun sekarang ni kat Oman asyik hujan je winter nih....cuaca selalu tak betul...jadi takut gak nak drive jalan jauh2 sebab takut banjir. Maklum lah kat oman ni hujan setahun tak sekali..tapi sekali cuaca tak menentu...hujan turun...leh tenggelam Oman ni...

Cite pasal bab memasak ni, kekadang ada kawan2 cakap aku pandai masak. Tapi sebenarnya tak de lah pandai sangat pun...masih lagi bergantung dengan buku resepi. Pas tu intai2 kengkawan nyer blog..tengok ada resepi yang sedap..kita ikut...aku pun masih lagi gi belajar baking kat mana2 tempat pun kalau ada, walaupun dah tahu buat, masih lagi ikut resepi yang lain. Kekadang resepi kita tak sama dengan orang lain. Maybe resepi orang lebih sedap dari kita nyer...jadi aku berusaha jugak belajar lagi...kita tak payah nak tunjuk pandai buat walaupun hanya buat 'cekodok' bodoh je...kadang2 aku buat cekodok pun keras, orang lain buat cantik lembut sedap...jadi tak salah tanya camana oranglain buat kan....ada kawan aku pegi belajar baking ngan aku, buat muka berlagak giler sebab dia dah pandai buat semua yang chef tu ajar. Nyesal ajak pegi. Pada aku...kalau kita pandai buat apa sekali pun...kalau ada orang lain nak ajar ilmu pada kita, tunjuk la yang kita berminat...hargailah masa chef tu yg ajar kita...

akhir sekali, ramai yang kasi email pada aku, kenapa tutup 'Bungaros Oman'...hai dah brapa kali dah cakap...anggap je lah bungaros tu dah mati sebab terlupa siram ngan air, maklum lah cuaca kat Oman ni tak menentu jadi bunga pun mati. Ada yang lebih suka bungaros oman dari 'che daisy'.....pada aku...terima la che daisy sekarang seada nya...jangan ngomel banyak sangat yo....hehehe...

tata.